5 najważniejszych korzyści z prowadzenia bloga firmowego
„Dobrze pisać to znaczy czynić myśl widzialną”
- Ambrose Bierce
Znalezienie odpowiedniego tematu na artykuł do naszego bloga nie jest rzeczą prostą. Wybierając temat zawsze staram się myśleć o czymś co jest niebanalne, będzie pomocne dla odwiedzających naszą stronę, będzie wskazówkami dla naszych przyszłych klientów, i nie będzie setnym artykułem o tym samym temacie w Internecie. Niektórzy piszą bloga zupełnie dla siebie, o swoich przeżyciach, o codziennym życiu. Ale są blogi, które są nakierowane na biznes. Są to blogi na stronach firmowych, na sklepach WWW czy np. blogi branżowe. Jeśli prowadzisz sklep WWW, firmę to warto prowadzić również bloga…dlaczego?
POWODY DLA KTÓRYCH WARTO PROWADZIĆ BLOGA NA STRONIE WWW
1. Blog sprawi, że staniesz się ekspertem w temacie
Prowadząc swój biznes, budujesz reputację firmy przez lata. Od pierwszego dnia rozpoczęcia działalności marzysz o tym, aby w przyszłości być dobrze prosperującą firmą z ekipą specjalistów w danym temacie. Masz za sobą lata doświadczenia, zdobywasz ciągle wiedzę i wprowadzasz nowe technologie, nowe aplikacje do użytku. Podziel się tą wiedzą Twoim doświadczeniem! Nie traktuj tego jak darmowe ‘oddanie’ tego co przez lata zdobywałeś. Traktuj to jako dzielenie się informacją z całym światem. W momencie kiedy opublikujesz wartościowe artykuły na blogu firmowym staniesz się ekspertem , nie tylko w Twojej firmie ale także w skali światowe. Bo wszystko co jest w Internecie, idzie w świat!
Twoje artykuły będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, Twoje artykuły staną się pomocą w rozwiązywaniu problemów. Twoje artykuły będą krążyły wśród innych użytkowników, będą przekazywane w innych firmach. Opatrz każdy artykuł swoim nazwiskiem, bo nigdy nie wiadomo do kogo trafi Twój artykuł!
2. Blog przyciągnie odwiedzających Twoją stronę internetową
Skoro wiemy, że jesteś już ekspertem w Twoim temacie, teraz musimy upewnić się, że artykuły mają również inną stronę mocy! Każdy artykuł wypełnij odpowiednimi frazami, słowami kluczowymi tak aby były one z łatwością odnajdywane w wyszukiwarce Google. Pamiętaj, że frazy muszą się pojawiać naturalnie, nie przesadzajmy z ilością!
Im więcej osób odnajdzie Twój artykuł tym większe szanse, że spędzą na Twoje stronie więcej czasu, bo wreszcie znaleźli to czego szukali! Przeczytają jeden artykuł, zobaczą powiązane i przejdą dalej do czytania.
Im więcej czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie, tym bardziej wartościowa staje się ona w oczach Google.
3. Blog pomoże Ci w aktywności w mediach społecznościowych
Za każdym razem kiedy tworzysz nowy artykuł zapewne umieszczasz też link do niego na różnych portalach społecznościowych np. Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest. Zamiast płacić specjaliście od social media marketing aby wypełniał Twoje fanpage interesującą treścią, sam możesz tworzyć tą treść dzięki blogowi. Dajesz tym samych okazję dla innych użytkowników do udostępniania linku z artykułem dalej. W ten sposób Twój link idzie w świat…kto wie jak daleko zajdzie!
4. Blog podciągnie pozycję strony WWW w wynikach wyszukiwania
Sam blog na stronie nie wystarczy. Prowadząc bloga musisz pamiętać, aby regularnie dodawać nowe tematy, nowe teksty. Staraj się aby teksty były zróżnicowane, przyjemne dla oka, aby były pełne grafiki, interesujących zdjęć, przyciągających oko haseł.
Taki blog ma swoja wartość. Taki blog pomoże Twojej stronie internetowej wybić się pośród konkurencji.
Pamiętaj, że każdy artykuł to nowa strona do indeksacji i nowa okazja do pojawienia się w wynikach wyszukiwania.
5. Blog przynosi długofalowe efekty
Napisałeś super artykuł, interesujący, pomocny. Pierwszego dnia udostępnienia miał 100 odsłon, drugiego dnia 50 odsłon, trzeciego dnia tylko 10 i w końcu cisza… Nikt nie wchodzi, nikt nie czyta.
Nie ma powodów do paniki. Twój artykuł ciągle krąży w Internecie. W kolejnych miesiącach nadal będą wejścia i odsłony mimo że artykuł nie jest z bieżącego miesiąca. Szacuje się , że ok. 70% aktywności czytelników na blogu pochodzi właśnie z artykułów nie opublikowanych w bieżącym miesiącu! To artykuły archiwalne, które nie rzadko powstały lata temu mają największą moc.