8 podpowiedzi, jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie
Z roku na rok w Polsce rośnie sprzedaż przez Internet. E-handel rozwija się w najlepsze. Najnowsze badania pokazują, że coraz chętniej kupujemy różnego rodzaju produkty w sieci. Też prowadzisz sklep www?
Dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie
Jak grzyby po deszczu wyrastają sklepy internetowe z różnych branż. Nie wszyscy odniosą sukces. Załóżmy jednak, że otwierasz swój sklep www. Co trzeba zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
1. Przyciągaj – nie odpychaj
Zrób wszystko, aby Twój sklep internetowy był jak najbardziej przyjazny klientowi. Najgorsze co możesz zrobić, to posiadać sklep www, który jest pozbawiony przemyślanego układu oraz prostego składania zamówienia. Wszystko zależy od tego, jak agencja interaktywna, której zleciłeś prace, przygotuje tę stronę dla Ciebie.
Zanim agencja interaktywna przystąpi do projektowania graficznego sklepu www, musi mieć przygotowane i omówione z Tobą układy funkcjonalne. W celu wyeliminowania podstawowych błędów trzeba omówić makietę strony głównej, unikalnych podstron, a także strony i podstrony produktu. Nie można zapomnieć o procesie składania zamówienia.
Pamiętaj również o tym, że duża liczba potencjalnych klientów może chcieć skorzystać z Twojej oferty za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dlatego strona Twojego sklepu www musi być responsywna.
2. Przeciwdziałaj porzuceniom koszyka
Wiele wspólnych cech mają porzucenia koszyka z punktem, o którym wspomnieliśmy powyżej. Nieintuicyjny sklep i niefunkcjonalny koszyk to główne problemy mające wpływ na brak decyzji zakupowych w Twoim e-sklepie.
Co oznacza stwierdzenie „niefunkcjonalny koszyk”?
Można to omówić na poniższym przykładzie. Klient podczas składania zamówienia i po wypełnieniu danych chce wrócić do sklepu, aby zmienić listę zakupów np. dodać inne produkty czy wymienić obecne. Jeśli nie ma takiej możliwości, najczęściej rezygnuje z dokonania zakupu.
Na porzucenia koszyka, czyli niedokończenie zakupów, mają wpływ także:
- kosztowne dostawy przesyłek
- metody płatności
- brak opcji płatności przy odbiorze
- zbyt długi czas dostawy
- brak możliwości dokonania zakupów bez konieczności rejestracji
- skomplikowany proces sprzedaży
- unikaj dużej ilości formularzy do wypełnienia
3. Przejrzysta oferta
Nie ma nic gorszego, jak nieprzejrzysta prezentacja informacji na stronie sklepu internetowego. Chodzi tu zarówno o informacje dotyczące produktów, jak również dostawy, zwrotów, dostępności itd.
4. Promocje, które łatwo dostrzec
Klienci uwielbiają promocje, specjalne akcje, rabaty. Daj im czytelny komunikat dotyczący unikalności oferty. Niech oferta specjalna będzie naprawdę widoczna i wyróżniała się na stronie.
5. Tylko unikalne opisy produktów
Wyszukiwarki nie znoszą skopiowanych treści. Tylko sklep, który posiada unikalne opisy produktów, może liczyć na więcej punktów w wynikach wyszukiwania. Opisy produktów stworzone w duchu SEO zyskują jeszcze więcej. Nawet jeśli nie posiadasz budżetu, aby zlecić unikalne opisanie 2000 produktów w swoim sklepie, zawsze możesz skupić się na flagowych, najczęściej kupowanych produktach.
6. Brak opinii innych klientów
Recenzje produktów, opinie i opisy pozostawione przez Twoich klientów to podstawowe źródło informacji dla innych użytkowników. Pozbawiając się możliwości komentowania produktów, pozbawiasz się kolejnych klientów.
7. Zadbaj o swój wizerunek – załóż bloga
Bądź ekspertem w swojej dziedzinie. |
8. Nie unikaj kontaktu z klientem
Adres e-mail to za mało. Podziel się z klientem numerem telefonu, załóż czat, podaj namiary na Skype[apostr]a, bądź widocznym na portalach społecznościowych.
Czy można zrobić coś jeszcze poza tymi 8 punktami? Oczywiście, że można. Nawet trzeba. Pracuj nad działaniami SEO i SEM, rozwijaj swój sklep oraz słuchaj klientów.